24 December 2012

Minum Air Yang Bersih, H2O Sempurna



Rasulullah S.A.W bersabda: "Sebaik-baik air di muka bumi ini adalah air zam-zam, terdapat di dalamnya zat makanan dan penyembuh segala penyakit".

Air zam-zam adalah air terbaek dan tiada tandingannya....

Janganlah kita sesekalipun membandingkan air zam-zam dengan sumber air kita sekarang ini, uol pun semestinya tahu air kita sebenarnya asal-usulnya daripada air sungai yang adakalanya sudah tercemar dan air kumbahan yang di rawat dan sebagainya...

Inilah sumber air kita....


Air zam-zam adalah air yang terbaik dan tiada tolak bandingannya, kerana ia adalah merupakan mukjizat Allah s.w.t.

Korang sume pernah dengar tak, ada kengkawan di sekililing kita begitu yakin mengatakan,minumlah air mineral banyak-banyak kerana ia baek untuk badan kita, tp terpulanglah dengan kepercayaan dan ilmu pengetahuan masing-masing.


Apa kata kite bincang sket kat sini  tentang air mineral, sape ada ilmu lebih tu bolelah same2 kita kongsikan;- (Sya dpt ilmu ni pun, dari Pakar air dunia kita iaitu Mr. Michael R.Long dari US dan Mr. Alvin Teng dari Malaysia)

  • Apakah itu mineral?-
    • Mineral itu adalah zat makanan.  
    • Persoalannya adakah air itu merupakan nutrisi @ adakah air itu sumber makanan kita?

  • Mineral di dalam air, adalah mineral yang bukan organik. Ianya tidak boleh diuraikan dan digunakan oleh badan kita kerana mineral itu terhasil daripada batu batan yang berlarutan. Mineral tersebut sesuai untuk tumbuh-tumbuhan. Dimana, kita mendapatkan mineral organik daripada organisma hidupan seperti zat besi daripada sayur bayam dan kalsium daripada susu, dsbg. 
    • Kalau kita ingat lagi, masa kita belajar dulu-dulu..kita tahu air tulen yang di ciptakan itu, hanya wujud molekul H2O shj, tp bila saya keluar dari dunia persekolahan, air mineral lah dan bermacam-macam airlah yang saya dengar.Saya pun jadi confius...ish..ish..
    • Kalau kita lihat & kaji table di atas, ataupun kita merasakan pendapat dari pakar-pakar air kita meleset, jom kita fikir dan renung sekejap;
    • Kandungan mineral dalam air adalah tersangatlah rendah, jika di bandingkan dengan kandungan mineral daripada sumber makanan kita.
    • Jika mineral ini juga diperlukan, tiada satu sistem panapisan air lagi di dunia ini yang boleh mengenalpasti mineral yang baik (kalsium & magnesium) dan mineral yang buruk (nitrat, arsenik, plumbum dsbg).

Air kencing manusia juga mengandungi lebih kurang 50,000 hingga 65,000 ppm mineral, yang mana buah pinggang kita cuba menyingkirkan mineral berlebihan yang tidak dapat digunakan. 
    • Bahagian Hal-Ehwal Pengunna California yang mengkaji masalah air minuman di negeri tersebut berkata “Air yang mengandungi mineral yang tinggi adalah berkait dengan penghasilan batu karang di buah pinggang
    • Pelopor perubatan Dr. Charles Mayo mengatakan bahawaKekerasan air (mineral yang berlebihan ) adalah punca utama untuk banyak jenis, kalau bukan semua penyakit yang menyebabkan keracunan di usus

 

Kwn-kwn di sekeliling kita ada yang mengatakan, tidak bole minum air terlalu bersih sangat? {kelakar jg kn?? Klu ada keng kwn kita ckp mcm tu...kita jwb jelah, awak ambil air yg bersih, pastu bg kotor lah sikit, letak habuk lantai sket,baru minum..hmmm...xdelah, gurau jer.....


Ada juga yang kata, air tulen ni terlalu bersih, dan tahap asidnya terlalu tinggi..mcm mana tu???
  • Apabila air yang di minum memasuki mulut, ia bergabung dengan air liur dan seterusnya memasuki bahagian perut. Kepekaan pH perut adalah 2, oleh itu tidak kira apa yang anda minum, sebaik sahaja ia tiba di bahagian perut, ia akan berubah menjadi asid maka, minum air yang berasid tidak akan mempengaruhi kesihatan seseorang.
Doktor lagi menyarankan kita minum jus oren untuk vitamin C

 






Mesin Penulenan Air Elken Bio Pure merupakan satu-satunya jenama yang dianugerahkan jenama yang bertaraf antarabangsa untuk kualiti, reputasi dan inovasi oleh :


1. Satu- satunya sistem di ASIA dengan Mohor Emas S-300 daripada WQA

  • Mohor Emas S-300 ini diberikan, jika mesin penapisan air ini melepasi 15 ujian ketat yang di listdownkan oleh Badan Air Sedunia(WQA) 
  • Di dunia ada 4 sahaja yg mendapat gold seal S-300, 2 di US, 1 di Korea dan satu-satunya di Asia ialah Bio Pure Elken.


2. Jenama yang dipercayai - Reader digest 2008,2009 dan 2010

  • Disokong oleh lebih 2 juta pengguna.
3. Pemenang Pingat Ekspo Ciptaan Antarabangsa ke 36, Geneva


4. Anugerah Bahan Buatan Bergred Makanan ABS pematuhan FDA


5. Sijil ISO 9001:2000


6. Persijilan Sirim


7. Mempunyai membran sehalus 0.0001 mikron yang mana dapat menyingkirkan bahan pencemar seperti bakteria, virus, bahan pencemar bukan organik, logam berat dan ubat-ubatan


8.Mempunyai sistem bilasan yang mana ianya dapat menyingkirkan bahan pencemar dari permukaan membran R.O untuk memanjangkan tempoh hayatnya dan juga ianya memastikan membran R.O sentiasa mencapai prestasi penulenan yang optimum serta mencegah pencemaran semula.


9. Mendapat Penganugarahaan Frost & Sullivan 2012


  • Frost & Sullivan merupakan syarikat Audit tertinggi dunia, memberikan penganugerahaan, Elken Bio Pure 1% teratas Amalan Terbaik Dunia.

  • Diperakui kehebatan produk, oleh empat barisan pakar air dunia.

K-100- RM103 x 36 bulan
K-200- RM134 x 36 bulan
K-300-RM 197 x 36 bulan

Jika berminat; hubungi Mazni-019 6793576

Yang Paling Bestnya, Syarikat ini diberi kepercayaan oleh Syarikat Gergasi, AEON untuk bayaran secara instalment, untuk semua produk.

Buktinya........






1 comment:

  1. adakah penulis menjalankan bisnes rangkaian?

    ReplyDelete